cake Hur jag gjorde strandtårtan.

Alla detaljer gjordes i marsipan och i sockerpasta.



Lite naket är fint.



Blommor skulle det vara i massor.



Och massor av blommer blev det.



Tårta med vaniljkräm, blandsylt av jordgubb, hallon, blåbär och björnbär
och grädde. Vanlig sockerkaksbotten.
Och marängsmörkräm runt som utjämnare.



Mer blommor. Nu skall bara den ätbara glittersprayen och
glitterströsslet på. Det blir fina effekter av det.




Sockerpastan läggs på med kryss i mitten.



Öppnas och där ligger stranden med sand och vatten.



Ett par som solar oj de är helt nakna och i detalj, en badboll som guppar i
havet. Lite palmer för att få strandkänslan.



Blommor, blommor hoppas att det inte blev för mycket.



Stranden som har vikts upp.



Palmerna vajar i solen :)



Det var lite pilligt, men kul.



Här syns inte stranden.



Ja det var detta projekt eller skall jag säga utmaning.

Kommentarer
Postat av: pricken skriver

Halloj! Så fin, nästan synd att äta upp ett konstverk.

Postat av: Sveneric

Den var KANON och blev mycket uppskattad och helt uppäten! Du är suverän. Uppriktigt skrivet borde du

marknadsföra dig bättre, och kanske bara ägna dig åt

detta. Jag förstår nu vad Janne menar med ''inget är som Cillas bak...'':-)

2009-07-07 @ 10:55:58
Postat av: Fingerfärdig

Fantastisk tårta. Jag tänkte göra en tårta i morgon eller övermorgon. Till denna nivå kan jag bara drömma om att nå. Det blir nog en vanlig hederlig gräddtårta med jorgubbar.

2009-07-07 @ 22:27:34
URL: http://www.metrobloggen.se/handgjordarim
Postat av: mammagladh

Åhhh, åhhh, åhhh. Så sanslöst fin! Jag kanske skulle ha din hjälp till helgen i alla fall...

Jag är sååå imponerad.



http://mammagladh.blogg.se

2009-07-19 @ 15:33:10
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0