cake 4 obetalda tårtor.






Jag är väldigt besviken, jag ställer upp på att baka, flera timmar lägger
jag ner och all material som jag använder. Tror folk att jag älskar att
göra det gratis? De säger att jag gör goda och fina tårtor, men de
skall helst vara gratis! Gubben här hemma tycker att jag skall
sluta baka, det kostar för mycket i tid och pengar. Skapar
bråk här hemma så jag funderar på att lägga av. Jag
gör inte detta för att tjäna pengar, jag brukar ta
vad materialet kostar. Snacka om att känna sig
dum, min älskade hobby skapar problem, vad
skall jag göra?



Kommentarer
Postat av: Karin

Fy vad arg jag hade varit om dom som beställt inte betalar. Kräv förskottsbetalning nästa gång för inköp av ingredienserna så slipper du bråket.

Hoppas du fortsätter då du gör så fina tårtor!!



Massor med kramar Karin

2010-07-10 @ 12:42:26
URL: http://www.bagerskan.se
Postat av: Marie

Usch, så trist. Tyvärr finns sådana människor lite överallt, man kan bara hoppas att de satte i halsen när de smaskade på dina tårtor.

Håller med ovanstående, ta förskottsbetalning i fortsättningen. Klart du ska fortsätta med din hobby men den ska så klart inte kosta negativ energi på kuppen....



Ha det gott, kram Marie

2010-07-10 @ 13:16:25
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Vivi

Ta ut i förskott. En uppskattning för vad det ska kosta och sen om det överstiger så läggs det på vid leverans. På så sätt bör förlusten minimeras om det blir ngn.



Lycka till!

2010-07-10 @ 19:55:27
Postat av: Eva-Lina

Hej

Du vet att du måste göra det annorlunda, precis som övriga säger, ta betalt i förskott.

Tycker gubben din ska stötta & hjälpa dig i stället m lösningar & inte se till att du slutar m din hobby som skulle kunna bli ditt framtidsyrke...

Lina & Ginza

2010-07-11 @ 00:06:21
Postat av: Josefin

1. Börja ta betalt i förskott.

2, Berätta för gubben hur viktig din hobby är för dig.

3. Skicka en räkning till alla 4 som inte har betalat, helst med kopior på dina kvitton där du markerar vad du köpt in till tårtan så de kan se själva att du bara tar betalt för materialet.



Tråkigt att folk gör sånt.

2010-07-14 @ 10:59:33
Postat av: Cutecakes-Paulina

Vad tråkigt med folk som inte betalar/ inte uppskattar det du gör!!

Att baka är en hobby som vilken som helst tycker jag, och hobbies kostar ibland så är det bara, precis som att träna kan kosta 500/mån så kostar bakandet en del. Det viktiga är vad det ger dig!

2010-07-14 @ 21:38:04
URL: http://cutecakes.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Fy vad tråkigt. Vad är det för tråkiga personer du bakar till? Man kan bara önska att dom vaknar någon gång och betala. Många sommar hälsningar.

2010-07-18 @ 13:48:56
Postat av: Berith

Det är verkligen dålig stil , att inte betala för sig !!

Tråkigt om du slutar att baka , för dina tårtor är verkligen rena rama konstverken och de smakar säkert ljuvligt också =))



Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

2010-07-27 @ 08:59:16
URL: http://maxmax.bloggplatsen.se
Postat av: Inga-Lill

Ta förskott annars ingen tårta, för det kostar med ingredienser och det är inte gratis på kondis. Nej, fy katten för de som inte betalar för sig, varför lämna ut en tårta som inte är betald. Du måste nog bli lite hårdare, ta betalt för arbetet med, nån ordning ska det väl vara.



Kramar.

2010-08-10 @ 11:52:21
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Vinner jag dessutom pris är det er jag delar vinsten med.



http://blogg.veckorevyn.cm/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Skulle iaf bli jätteglad för din röst

Kram Bitte

Postat av: McMillan

Jag är en av dem som inte betalade i tid.... Har ingen bra förklaring, bara en massa ursäkter-duger inte.. Skäms som en hund fortfarande.. Var inte meningen att jag skulle såra/göra illa... Hoppas att du fortsätter med dina fantastiska mästerverk!!! Camilla

2010-10-04 @ 11:57:25
Postat av: Anneli

Hej!

Förstår din frustration, allt hantverk underskattas, jag syr och stickar en hel del, en kompis på mitt jobb frågade om jag kunde sticka en tröja till henne för 300 kr!? Vad tror folk! Jag tycker också att du ska ta en summa i förskott, alla normala människor förstår att man gör så. Du gör fantastiskt vackra tårtor så ta ordenligt betalt!



Mvh Anneli

2010-11-01 @ 19:30:23
Postat av: cilla

tack allihopa, fina kommentarer. jag har tagit lärdom om nu gör jag inget utan förskott. kramisar

2010-11-01 @ 20:10:22
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0