cake Min tårta kom med i Kristianstabladet.




En tårta för Världens Barn

Text: Love Flygren
Publicerad 28 oktober 2010 7.15 Uppdaterad 28 oktober 2010 7.302010-10-28 07:15:29

Kristianstad.
Tårtan ropades in för 3 200 kronor av Anna-Greta Adamsson på äldreboendet Östergård.
Pengarna ska gå till Världens Barn.

Det doftar kaffe. En efter en slår sig seniorerna på äldreboendet Östergård 2B ned vid
borden för eftermiddagsfikat. I dag bjuder Anna-Greta Adamsson på tårta.

– Förut har man skänkt 50 kronor då och då till Frälsningsarmén och kyrkan. Men nu går
allt på en gång i stället, säger Anna-Greta Adamsson.

Det var när Radio Kristianstad i programmet "Förmiddag" hade insamling för Världens Barn
som Anna-Greta Adamsson ropade in tårtan.

– Bara pengarna kommer fram dit de ska. Och de ska ju gå till Världens Barn.

Camilla Stålner arbetar på äldreboendet och ska skära upp tårtan. Hon lyfter den på ett fat.

– Oj, vad den är tung, säger hon.

Den konstfullt designade tårtan hade skänkts gratis för insamlingen av Cilla Fredholm från Ystad.
På onsdagsmorgonen körde hon den ända till äldreboendet i Kristianstad.

– Jag har lagt in Världens Barns-symbol på tårtan. Min dotter hjälpte mig att pilla ihop den. Och
så har jag dekorerat tårtan med en Linneablomma för jag fick höra att tanten som köpte den
kommer från Småland, säger Cilla Fredholm.

Det var flera företag som var med i budgivningen om tårtan. Cilla Fredholm tycker att det är
extra roligt att det var en gammal dam som ropade in den.

– Jag tycker att det är fint att det är folk på äldreboenden som tänker på barnen i världen.
Tanten var jättegullig när jag kom med tårtan till Östergård.


Kommentarer
Postat av: Ellis

Grattis vad kul och vilken fin tårta! =)

Kram

2010-11-05 @ 19:11:01
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0