cake Tårtkurs



Bilderna blev inte så bra men vi var lyckliga hela bunten.






Dottern och jag åkte till Billeberga och skulle ha en liten roskurs. Det blev en
underbar dag med mycket skratt och "lite ilska" från Camilla. Vädret var inte
riktigt bra då mycket ville skära sig. Men vi lyckades få ihop en tårta som
familjen knaprade på, på kvällen och de blev visst väldigt nöjda med
smakerna.

Två underbara ungar var med och skapade det lilla extra, jag lyckas
fortfarande få bebisar att somna med mina trollsånger. De andra
sa inget, men antagligen var de tacksamma att Maja
somnade så de slapp lyssna på mig.






Lina är som ett stort leende, hon är tjejen med glimten i ögonen.




Lilla Maja var som en solstråle även hon.

Vi börjar med att Camilla tar fram tårtbotten hon bakade igår.



Dumlefluff är ett säkert kort, som en av fyllningarna.



Camilla får göra allt jobb.



Mellan lagret är min egen vaniljkrämsfluff.



Sist men inte sämst var hallonfluff.

Denna kombination kan säkert fixa världsfred om någon
vill testa. Iallafall kan man få respektive att diska.

Nu kommer det lite bilder ifrån knådandet, inga bilder
är skarpa på grund av fotoförbudet. Vissa ville
inte fastna på bild.




En duktig elev, dottern höll i instruktionerna så tog jag och
gjorde lite enklare blommor med Lina.



Camilla har en talang, som kommer att synas i framtiden. Då
hennes familj kommer att rulla fram på grund av alla goda
och fina tårtor hon kommer att göra.



Dottern gör vita rosor och Camilla de röda rosorna plus hon får
lära sig att göra lite kolor och rosetter. Lina och jag gör de
andra blommorna och en ponny. Nejlikerna var svårast
att få till men så vackra de blev.


Resultatet blev en sommarfräsch tårta. Här kommer lite bilder.


















Fjärilen är Linas egen design.


Jag tackar för en trevlig dag, hoppas att det kommer flera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0