cake Min folkracebilstårta.

Folkrace bils tårta.


Här kommer bilderna på min biltårta. Den är inte den vackraste jag gjort.
Men den blev uppskattad. Jag gjorde halva i choklad med dumlefluff,
vanilj och chokladcreme´, den andra halvan var i vanlig sockerkaka
med kick lakrits fluff och hallon grädde. De var lika uppskattade
så det var kul, den var gjord för att klara 25-30 personer.



Skall testa med dumle lakrits skall bara samla ihop tillräckligt med kolor.
Vill testa chokladtårta med dumle lakrits och hallon, tror att det kan bli
smarrigt. Måste testa nytt material annars blir jag enformig, eller hur?








Jag har två tårtor till på onsdag. Ett sjukhus tema, de skall vara tack för fin
behandling. Tjejen som var inlagd och opererad är så nöjd med personalen
så att hon vill ge dem något gott.


I helgen skall jag göra en tårta i svart och orange med choklad, hallon och
dumlelakrits, sen är det bara en till dagen innan lille julafton
som skall vara lactosfri, vilka utmaningar.














En jultårta i vinst?


Funderar på att ha en jultårta tävling till sista helgen
innan jul, skulle det vara intressan? Det måste vara
någon som kan hämta den för jag kan nog inte
skicka den med posten. Vill gärna ha någon
kommentar på ideen.

Är den galen eller kul?




















Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den idén gillar jag. Jag kommer gärna och hämtar en härlig tårta...hi hi hi

Kram Ingrid

2009-12-07 @ 23:31:34
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: charlotte

det var den bästa iden du haft på länge..lol

synd bara att jag inte kan komma förbi..

kram

hälsa dottern o tacka för halsbandet. det var jättefint

2009-12-07 @ 23:48:29
URL: http://metrobloggen.se/spanat
Postat av: Mari

Kul idé med en tårt tävling. Synd att det är så långt emellan bara...



Diggar verkligen folkrace tårtan.

2009-12-08 @ 09:18:09
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: litentanta

ÅÅÅÅh vad jag vill vinna en laktosfri tårta.... dräglar men jag bor nog alldeles för långt borta för att ens ha kunnat åka o hämta, OM man hade vunnit alltså ;-)



Det är ju det här jag VET, ska inte in på din godis-

sida, alldeles för mycket som lockar då!



Kram och ha det bäst,

baka lagom och glöm

inte att andas däremellan ;-)



2009-12-08 @ 14:40:50
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0