cake Goda Pajer.

Jag är jättedålig på att skriva ut exakta mått
då jag själv tar vad jag har och det brukar bli 
gott. Nu hade vi kyckling hemma så vi tog
det och blev kanon. Gubben och sonen 
som inte gillar fetaost, fick en korv, skinka
paj med bara peppar som krydda. De
älskade pajen.  

Äggstanningen brukar bli ca 3-4 ägg och 2 dl mjölk.
Till en normal paj.  Kör på känslan. Kyckling fileer
till denna paj var 3 stycken ( kokta ). Och det blev
mycket. 

Kycklingfileer med fetaost och tomater.
Vanlig pajdeg med äggstanning och
ost, kryddat med svartpeppar.




Eftersom det blev lite deg över fick det bli lite änglar på pajen.






Gräddning i ugn 40 minuter i 200 grader.




Kokt korv och rökt skinka, trippel peppar och ost.
Äggstanning såklart.



Förutom olika innehåll  i pajerna så är det samma värme och tid i ugnen.



Hoppas det smakar.



Ser ni dödsskallarna?

Med en sallad så är de perfekta till middag, lunch etc.

Kommentarer
Postat av: Anonym



Är du jättesnäll att rösta på miig hod frida här : http://fridasjoblom.blogg.se/2009/july/utkast-har-kommer-1.html#comment

jag är nummer 9

SKulle vara jätesnällt alla som har röstat får gärna skriva det och dem blir LÄNKADE av mig .

/////

friiiidaenockssonblogg.se

2009-07-28 @ 14:12:34
Postat av: pricken skriver

Mums! Du får verkligen till det, jag måste prova pajerna. Sen barnen flyttade ut så blir det lite si och så med matlagningen. Måste skärpa mej.

Postat av: Anna

Smarrigt!

Den med tomat, kyckling och fetaost tänker jag testa i helgen.

Tack för tipset! L

2009-07-31 @ 13:51:56
URL: http://miranna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0