cake Vanlig fika med cupcake.


Ville ha en snabb fika att bjuda på.





Testade olika formar, blir besviken på många som är speciella
för muffins men håller inte. De är för mjuka och slappa. Lägga
ner pengar på något som bara ser snyggt ut innan man använt
dem är inte okej.




Silikon form helt okej.



Vit pappersform för muffins, ville gärna bre ut sig.



Jättesnygg lila form med vita  prickar, hade två då höll den bra.



En väldigt billig pappersform, som höll bäst av alla.



En pappersform av 11 stycken höll sig bra. Men det var fina färger. 



En av de billiga pappersformarna, nu med choklad i. Väldigt bra.



Använde en lätt topping.

100 g Filadelfiaost
1 dl grädde (vispa den )
Floorsocker efter smak.

Den blir lite rinnig så det
går inte att spritsa. 

Dela upp i två skålar.

I den ena tillsätte jag  Lemon curd eller
riven citron och citronsaft. Den passade
perfekt till vaniljmuffins.

I den andra så tog jag smält choklad, jag
tog hälften mjölkchoklad och hälften vit
choklad plus en matsked kakao. Tyckte
att smaken blev okej där.

Dekoration tar man vad man har som
är gott eller snyggt.

Har lite svårt med exakta recept, eftersom jag
hela tiden varierar. Är det några frågor så
svarar jag gärna på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0