cake Glutenfri kladdkaka.

Fick ett härligt recept som jag tycker ni skall testa.

Glutenfri kladdkaka, även mjölkfritt om ni vill det.



8-10 port.












Ingredienser


200 g  margarin (eventuellt mjölkfritt)

4 ägg

5 dl  floorsocker med chokladsmak

1/4 dl dansukker Fibrex

2 tsk vaniljsocker

5-6 dl grov glutenfri mjölmix



Smält smöret i en gryta på spisen. Rör därefter ner övriga ingredienser.
Häll smeten i smord form. Grädda i ca 50 minuter i 175°. Servera gärna
någon form av frukt eller bär och en klick grädde till kladdkakan.



Kommentarer
Postat av: Bibbi

Tack, för din kommentar, Det tackar vi för, passar på att önska dej en go helg också.

Och WOW, vilken FIN tårta, har du verkligen gjort den själv???!!! Den var verkligen läcker!!!



Sköt om er!!

Bibbi

2009-09-19 @ 13:41:19
URL: http://minahundarochjag.blogspot.com
Postat av: Attitti - smarriga glutenfria recept

Det lät jättegott, kul med ett glutenfritt recept!

Själv har jag ett superbra som jag alltid använder i vanliga fall, men nästan gång kanske jag provar det här istället. :)



Vilka underbara tårtor du gör, helt fantastiskt att se!!



kram

2009-10-20 @ 13:06:26
URL: http://metrobloggen.se/glutenfrittrecept

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0