cake Hade inget kul att göra.



Massor av hemmagjord godis blev det.



Snöbollar

200g rumsvarmt smör

3dl florsocker

5 ½ dl havregryn

1 ½ dl marsanpulver

2-4 msk vatten

200g vit choklad

Kokosflingor

Hittade detta receptet på nätet, de andra älskade det . Receptet sa inte mer än så här så jag fick leka lite och det tycker jag att ni också skall göra. Det är då det blir bäst. Så blanda och njut.

Hälften av degen blandade jag i krossade mariannekarameller och så tog jag strössel i stället för kokosflingor. Det blev en succe här hemma. Lite blandade bilder kommer här.


    

         


Risbullarna hm ja jag har inte kvar mitt gamla goa recept längre och detta tycker de andra inte är så bra. Har ni något bättre så snälla hjälp mig. Detta är i alla fall så här.

Risbollar

100 g smör

1 dl socker

2 tsk vaniljsocker

2 dl havregryn

2 dl puffat ris

'             

Nutellasnacks

Kladdigt men gott var betyget .

Blanda egen mängd nutella med puffat ris och så lägg det i formar.

    


Sedan resten känner ni säkert  igen, lite rocky road, cornflakes godis och bullarna utan namn som bara är ett måste här hemma året runt.

    

Ta ni er också en stund och bara gör lite gott till familjen.


Kommentarer
Postat av: Bullmamman

Mumsigt!

Gott nytt år :)

2011-12-31 @ 07:40:40
URL: http://bullmammasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0