cake Det blev en päronknäckkaka idag.




Ville baka med min svärdotter idag. Vi hade inga äpple men massor av
päron. Så vi gjorde ett eget litet recept, oj vad det blev gott.


Ca 20 st.              Ungn 175'

Smeten

4 dl hackade päronbitar
2 ägg
1 1/2 dl strösocker
6 msk smält smör
3 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 msk vispgrädde

Knäck

6 msk sirap
6 msk smält smör
100 gram mandelspån


Vispa socker och grädde pösigt.
Blanda de torra ingredienserna.
Rör ihop allt.
Klicka i formarna ( som måste vara stadiga )
Grädda i 15 min, när du tagit ut kakorna så
höj värmen till 250'.

Blanda ingredienserna till knäcken och låt
det småkoka i 3-5 min. Lite färg och bli
simmig.

Fördela knäcken över de gräddade kakorna
och sätt in dem i ugnen ytterligare 3-5 min,
tills knäcken lagt sig fint över kakorna.





Det blev inte många över när vi bjöd de andra.
Saftiga och goda blev de.



Kommentarer
Postat av: writing service

Today I'm going to cook! Good luck to me)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0